Området och Husen

Föreningen består av 50 lägenheter i par- och radhus. Till varje lägenhet hör en carport/garage i anslutning till lägenheten eller i gemensam länga. I området finns också gästparkering, två lekplatser samt två sophus/återvinningsrum. I anslutning till området ligger en mindre grusplan med fotbollsmål.

Vår förening är en del av Trädgårdsstaden Vega i Skälby, som består av ytterligare 6 st bostadsrättsföreningar; Norra Vega, Vegagränd, Polluxgränd, Kosmos, Östra Vega och Kämpevägen som tillsammans hyser ca 340 hushåll.

Nära till köpcentrum (Jakobsbergs centrum, Stockholm Quality Outlet, Barkarby) och kommunikationer (Bussar till Barkarby/Jakobsberg, Kista, Vällingby m.m.).

Viksjö Golfbana ligger alldeles i närheten.

Förskolor och fritidshem samt låg-, mellan- och högstadieskola ligger i Skälby. Gymnasium finns i Jakobsberg. Läs mer på Järfällas skoldatanät.

Följande hustyper finns:

Hustyp A                              Hustyp B                            Hustyp C + Hustyp D

Parhus 5 rum o kök         Parhus 5 rum o kök        Radhus 4 rum o kök,
124 kvm                               124 kvm                               108 kvm
Carport vid huset                                                             C hus -gavel, D hus - mitt